تحولات منطقه

مشهد- مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: روزانه به طور میانگین هزار و پانصد تماس با سامانه تلفنی ۱۱۲ جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گرفته می‌شود که متأسفانه بیش از ۸۰ درصد این تماس‌ها مزاحمت تلفنی و تداخل تلفنی دیگر دستگاههای امدادی با سامانه ۱۱۲ بوده است.

فعالیت ۳۰ خط تلفنی سامانه ۱۱۲ هلال احمر خراسان رضوی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستاد خبری جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، حسن گودرزی اظهار داشت: در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به بحث ارتباطات، مرکز پیام و کنترل و هماهنگی کلیه عملیاتهای امداد و نجات در سطح استان و تیم های اعزامی خراسان به اقصی نقاط کشور و همچنین ثبت و نگهداری تمامی مستندات فعالیتهای امدادی پرداخته می‌شود و این مجموعه ارتباط میان پست‌های امدادی و مرکز کنترل و هماهنگی عملیات را برقرار می‌کند.

وی افزود: راه‌های ارتباطی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات از طریق شبکه بیسیم VSAT,HF, VHF و سامانه تلفنی ۱۱۲ بوده است.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی خاطرنشان کرد: شبکه VHF ارتباط سراسری با تمامی پست‌ها برقرار می‌کند و سامانه تلفنی ۱۱۲ هم تماس‌های مردمی را پاسخ می‌دهد که این سامانه برای پست‌هایی که فاقد پوشش آنتن‌دهی هستند قابل استفاده بوده است.

گودرزی تصریح کرد: یک شبکه دیجیتال در مشهد راه‌اندازی شده تا در زمان‌های اوج خدمت‌رسانی بتوانیم خدمتی شایسته و بی‌نقص ارائه دهیم که به طور مثال می‌توان به مراسم سال تحویل و سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی اشاره کرد که این مأموریت‌ها با مؤفقیت سپری شد؛ در صورتیکه در اینگونه مواقع در گذشته با مشکلاتی همراه بودیم که اکنون با مجهزشدن این حوزه این مشکلات برطرف شده است.

وی تأکید کرد: ۳۰ خط سامانه تلفنی ۱۱۲ جمعیت هلال احمر در خراسان رضوی به صورت همزمان فعال است که سه اپراتور در مرکز استان پاسخگو هستند و مرکز پیام با نزدیک‌ترین پایگاه به محل حادثه در ارتباط است تا امدادرسانی لازم در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت پذیرد؛ همچنین ۱۷خط ماهواره‌ای در خراسان رضوی فعال هستند که ۴ خط آن در مشهد و ۱۳ خط در شهرستانهای استان فعال است.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به راه‌اندازی خودروی سیار ارتباطات در استان، بیان کرد: یک خودروی سیار ارتباطات با تمامی امکانات مخابراتی از قبیل شبکه‌های VHF و HF، خط ماهواره‌ای، خطوط موبایلی ثابت و غیره فراهم شده تا در هر نقطه‌ای امکان استقرار و اطلاع‌رسانی مطلوب میسر باشد.

گودرزی در رابطه با فعالیت شبکه کمال در سطح استان، گفت: در شبکه VHF ارتباط جداگانه‌ای با اعضای کارگروه بحران برقرار می‌شود که مجموعه‌های این کارگروه شامل ستاد حوادث استانداری، جمعیت هلال احمر، اورژانس ۱۱۵، پلیس ۱۱۰، آتش‌نشانی، آب و فاضلاب، شرکت گاز، شرکت برق، شهرداری، راه و شهرسازی، پلیس راه، نیروی هوایی ارتش، نیروی مقاومت بسیج، اتوبوس رانی و صدا و سیما هستند که از طریق شبکه‌ای مشترک به نام کمال با همدیگر در ارتباط هستند تا ارسع وقت رسیدگی لازم به حوادث و حادثه‌دیدگان صورت پذیرد.

وی افزود: ۲۵۶ بیسیم ثابت، خودوریی و سیار (دستی) در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی فعال است که از این تعداد ۲۰ بیسیم در مشهد و ۱۸۶ بیسیم دیگر در شهرستان‌های استان فعال هستند، همچنین ۵۰ بیسیم ثابت و سیار دیجیتال هم در مرکز استان فعال است.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به آمار مزاحمت‌های سامانه تلفنی ۱۱۲، عنوان کرد: روزانه به طور میانگین هزار و پانصد تماس با سامانه تلفنی ۱۱۲ جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گرفته می‌شود که متأسفانه بیش از ۸۰ درصد این تماس‌ها مزاحمت تلفنی بوده و کمتر از ۲۰ درصد آن تماس‌های حقیقی و حادثه‌ای بوده است.

گودرزی تصریح کرد: این اقدام ناشایست سبب عدم و تأخیر حضور نیروهای امدادگر و نجاتگر در صحنه‌های مورد نیاز شده و در چنین مواقعی امکان امدادرسانی به حادثه‌دیدگان حقیقی ناممکن می‌شود.

وی تأکید کرد: بیشتر تماس‌های تلفنی از سوی کودکان بوده و از والدین درخواست داریم که مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند تا در امر خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان حقیقی به مشکل نخوریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.